Afgelopen vrijdag werd bij onze hoofdsponsor Koppert Biological Systems het nieuwe tenue voorgesteld, waar de RWC Ahoy renners komende drie jaar in te zien zullen zijn.

Bijna 200 leden haalden deze dag hun kledingset op, waarvan een groot deel bleef voor het podiumprogramma. Gepresenteerd door Jan de Kok kwamen hierin de sponsoren aan bod, werd de nieuwe kleding getoond en vertelden de dames, team WASp en de jeugd hun plannen en ambities voor het komende jaar.

Team WASp is in 2015 opgezet als combinatieteam voor WTOS uit Delft, De Spartaan uit Rijswijk en RWC Ahoy. Het team heeft de afgelopen 3 jaar een mooie groei doorgemaakt en bestaat in 2018 uit een samenwerking van maar liefst 5 verenigingen, ook Restore uit Pijnacker en PRC Delta uit Spijkenisse zijn aangehaakt bij het team dat is geinitieerd door Andre Grootveld van RWC Ahoy. Net zoals bij de jeugd, waar er wordt samenwerkt met De Pedaalridders, zoekt RWC Ahoy de samenwerking met de regio om krachten te bundelen.

De talentontwikkeling van Vincent Hoppezak, Daan Hoole en Maikel Zijlaard werd ook uitgelicht. Renners die de jeugdopleiding van de club hebben genoten en vanuit de juniorencategorie doorstromen naar het continentale of zelfs pro continentale niveau.
Vincent Hoppezak komt dit seizoen uit voor Delta Cycling Rotterdam, Daan Hoole is in de selectie opgenomen van SEG Racing Academy en Maikel Zijlaard zal uitkomen voor het Amerikaanse Hagens Berman Axeon, de Pro continetale ploeg van ploegleiders Axel Merckx en Koos Moerenhout.

Ook kwamen de successen aan bod: de NK titels van Lauren Molengraaf, Bibi Verzijl en Nina Maathuis. Lauren heeft zelfs twee titels behaald, MTB en veldrijden!

RWC Ahoy staat er, samen met alle sponsoren, weer goed op, getuige de groepsfoto die afsluitend werd gemaakt.

Naast Koppert Biological Systems staan ook Eijgenraam Hoogwerkers, Aannemersbedrijf & Timmerfabriek Groenewegen, Dibalex, Bakker Breggen, Van der Laan Projecten, J.F. De Hoog Industrieel Las & montage, BAM Bouw en Techniek – Industrie, Autobedrijf gebr. Verboom, Man Met Bril Koffie, Koers Cycling Company, Speijer Bouwadvies, Sportvoedingswinkel.nl, ASAS en De Lijsterbes Openhaarden de komende drie jaar op het shirt en broek. Een samenwerking waar RWC Ahoy trots op is!

Alle foto’s door Alies Heida, downloaden via a-photos.nl

2 reacties