Ook in 2018 organiseert RWC Ahoy weer zaterdagkoersen. De eerste wedstrijd is zaterdag 20 januari, de laatste zaterdag 17 maart, waarna wij de periode afsluiten met het Rotterdams Kampioenschap op 24 maart.

De wedstrijden worden gereden in een A (elite, belofte, amateur, junior), B (sportklasse, basislidmaatschap, nieuweling) en C (dames) categorie. De B en C rijden samen en sprinten tegelijk af. Alle wedstrijden starten tegelijk, om 12 uur. De inschrijving is open vanaf 11 uur en sluit om 11.50 uur. Je kan alleen inschrijven met een licentie uit 2018 of een basislidmaatschap 2018. Oudere passen worden niet geaccepteerd. Je kan onder “Mijn KNWU” je meest recente licentie of pas downloaden.

Uit het reglement: de verschillende categorieën bemoeien zich niet met het koersverloop van een andere categorie en forceren geen aansluiting tussen verschillende categorieën. Als dit wel gebeurd worden de betreffende renners zonder waarschuwing uit koers gehaald. Lees hier alle regels : reglement 2018.

Verder is het van belang dat je MyLaps transponder geregistreerd is bij de KNWU. Dat doe je onder “Mijn KNWU“. Zonder deze registratie kom je niet in de uitslag. Let ook op de geldigheid van je huurtransponder, als je abonnement verlopen is, ziet de jury jouw transponder niet doorkomen.

Dit jaar starten we een pilot met een puntentelling, om renners de mogelijkheid te geven te promoveren. Zo houden we een evenwichtig koersverloop. De jury kan besluiten een renner in een andere categorie te laten starten, onafhankelijk van de licentie en deze pilot. Dat besluit is bindend en staat niet ter discussie.