Krachttraining

Krachttraining en core stabity oefeningen zijn goede trainingsvormen om je prestaties als wielrenner te verbeteren: Efficiënter functioneren, stabieler op de fiets, meer sterkte/power en/of minder spierpijn(tjes). Extra progressie bovenop de (duur)trainingen.

RWC Ahoy organiseert in de wintermaanden, naast spinning, kracht- en coretraining. Gewoon om fit te blijven, ter voorbereiding voor jouw eigen ambities of voor de gezelligheid.

Vanaf november

Vanaf 9 november starten deze trainingen, in het begin 3 dagen per week en zodra we ook buiten gaan trainen nog 2 dagen.

  • Starten om 19:00 (warmrijden 18:50) met core/kracht en 20:00 met spinning.
  • Maandagavond, Donderdagavond: De hoofd-avonden.
  • Woensdagavond: Reservedag. Obv animo op de maandag en donderdag kunnen we deze dag opschalen.
  • Registratie en aanmelden verplicht: supersaas.nl/schedule/RWC_Ahoy/

Opzet

Het is van belang dat deze trainingen gebeuren op een manier die aansluit bij ons doel, het wielrennen of veldrijden. Dus niet om meer spiermassa te kweken, maar om meer kracht te kunnen zetten op de pedalen en steviger te kunnen zitten op je fiets.

  • Als uitgangspunt nemen we dus trainingen die lijken of aansluiten op de wielrennen.
  • Krachttraining gericht op spier-/uithoudingsvermogen. waarbij we veel herhalingen (minimaal 12x) uitvoeren in sets met relatief weinig gewicht.
  • Starten met een warming-up van 15 min voor de krachttraining, met lage hartslag en hoge trapfrequentie op onze spinning bikes. 

Inhoud