Na een week in lenteachtige omstandigheden sloeg het weer net voor het weekend om naar een kortstondige herfstperiode. In het Zeeuwse Oud-Vossemeer stonden een aantal RWC Ahoy-renners aan de start. Om 10.00 uur werd de koers aangetrapt voor een zware editie in Oud-Vossemeer. Bij de start was het droog, maar er stond een krachtige wind.

Voor veel renners was het de eerste koers van het seizoen. In combinatie met een nog nat wegdek zorgde dit voor een zenuwachtig begin. Hoewel de bochten niet roekeloos werden genomen, was duidelijk dat niet iedere renner zonder angst op de fiets zat.

Vanaf meet af aan was het dan ook koers! De wind speelde het peloton met name parten op de dijk, waar het in principe ieder jaar feest is. Er stond weer een sterk deelnemersveld aan de start. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het peloton al in de tweede of derde ronde in stukken brak. Bram Boog was het eerste slachtoffer en kwam nooit echt in de wedstrijd. Vervolgens werd de koers een verhaal van ‘de tien kleine negertjes’. Nico belandde in de volgende ‘mongolenwaaier’, waar uiteindelijk met een man of tien werd doorgereden. Daarvoor was het de beurt aan Joram Grootveld en Lars Adriaansen. Ook zij kwamen uiteindelijk niet in de definitieve uitslag, wat alleen Teun Veken lukte. Na ruim een uur koers werden de gedubbelde renners uit koers gehaald, maar zij werden niet in de uitslag opgenomen.

Voor Teun was het ook afzien. Afgelopen seizoen zat hij nog in de kopgroep van zes renners, maar dit jaar moest hij zijn meerdere erkennen in andere sterke mannen in het peloton. En dat nog wel voor de koers die hij met hoofdletters in de agenda had gezet. “Ik had vandaag niet de benen,” aldus Teun. Vooraan werd doorgereden door drie renners: Bram Mens, Jacob Wijnstra en Stefan Laurijssen maakten de koers en bleven uiteindelijk weg. Wijnstra pakte steeds de punten voor de leidersprijs en in de laatste ronde wiste Bram Mens de sprint te winnen van Laurijssen.

3 reacties

  1. I am genuinely pleased to glance at this webpage posts which contains plenty of valuable data, thanks for providing such information.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

11 + tien =

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.